Gadżety reklamowe w promocji małych i średnich firm

Wiele małych firm obawia się, że nie mają szans na skuteczną komunikację wizerunkową, ich ograniczeniem jest bowiem niewielki budżet. Okazuje się jednak, że nie jest to wcale aż tak pewne, charakterystyczne dla niej cele można bowiem osiągać także dzięki upominkom.

Troska o wizerunek firmy ma do odegrania niebagatelną rolę wówczas, gdy mówimy o jej postrzeganiu. Jeśli więc chcemy liczyć na relacje biznesowe zgodne z naszymi oczekiwaniami, powinniśmy w szczególny sposób dbać o pozytywne skojarzenia.

Budowanie pozycji lidera na rynku jest możliwe między innymi dzięki rozpoznawalności produktów oraz usług. To właśnie dlatego małe i średnie przedsiębiorstwa coraz częściej decydują się na działania ukierunkowane na budowanie świadomości marki.

Badania przeprowadzone przez TNS OBOP potwierdzają, że w procesie kreowania własnej tożsamości znaczna większość firm podejmuje decyzję o działaniach marketingowych nawet pomimo ich kosztów. Na pierwszy plan wysuwa się w tym kontekście reklama prasowa i zewnętrzna oraz ta, która pojawia się w radio i telewizji. Również małe i średnie firmy zdają sobie sprawę z tego, jak ważny jest wizerunek marki. Jednym z rozwiązań wybieranych przez nie jest dystrybucja materiałów promocyjnych, a więc rozwiązanie do niedawna zarezerwowane jedynie dla największych graczy.

Trudno zresztą dziwić się tego rodzaju krokom, mamy bowiem do czynienia zarówno z niewysokimi kosztami, jak i ze skutecznością. Warto w tym miejscu zwrócić uwagę na to, że firmy produkujące gadżety reklamowe mogą liczyć na coraz większe zyski, dziś budzą bowiem zainteresowanie nawet tych podmiotów, które wcześniej ignorowały znaczenie promocji.

Ciekawe badania wykonała również organizacja Promotional Products Assocation International. Wynika z nich, że większość właścicieli przedsiębiorstw stawia na gadżety jako na formę podziękowania dla klientów. Pozwala to na kreowanie wizerunku firmy jako podmiotu o wysokim standardzie obsługi. Te same badanie ukazało, że gadżety wykorzystywane są też jako wsparcie strategii reklamowej, której celem jest promowanie nowych rodzajów działalności.
Oczywiście, gadżet nie powinien być rozwiązaniem przypadkowym, a jedną z tych cech, które powinniśmy brać pod uwagę w pierwszej kolejności wręczając go klientowi jest powiązanie prezentu z profilem działalności firmy. Gadżet musi być też dostosowany do samego odbiorcy. Nie można też zapominać, że wszelkie materiały reklamowe mają do odegrania istotną rolę w strategii estetycznej firmy. Oznacza to, że ich projekt powinien być nie tylko oryginalny i przemyślany, ale również dobrze wykonany. Spełnienie wszystkich tych wymogów sprawia, że produkt można uznać za nadający się do promocji marki.

Oczywiście, nie można też zapominać o tym, że popularność gadżetów nie zawsze jest taka sama, szybko zmieniająca się moda daje bowiem o sobie znać w każdej branży. Tu na szczególną uwagę zasługują zmiany we wzornictwie, okazuje się bowiem, że rynek jest na nie szczególnie wyczulony. Sam gadżet sprawdza się też jako narzędzie pozwalające na promowanie firmowego logo. Osoby, które mają do czynienia z reklamami zewnętrznymi i prasowymi, mogą skupić na nich swoją uwagę statystycznie przez 3 sekundy i rzadko do niej powracają. Tymczasem gadżety reklamowe będące jednocześnie przedmiotami codziennego użytku sprawiają, że nabywcy mają do czynienia z firmowym logo znacznie częściej niż w odniesieniu do innych form reklamy. Już choćby dlatego tak duża popularnością cieszą się artykuły piśmiennicze i ceramika. Ciekawym rozwiązaniem są również pendrive’y.

 

Kategorie: Biznes,

Komentarze (0)