Prowadzenie bloga a zyski z reklam

Zyski z reklam, które zamieszczane są na blogu, można zwiększyć dzięki zwiększeniu liczby wejść na bloga. Żeby blog stał się popularny, zamieszczane na nim notki powinny przede wszystkim odpowiadać na pytania nurtujące potencjalnych odbiorców. Ważne jest też, aby pojawiały się
regularnie.

Platforma blogowa czy miejsce na serwerze

Najprostszym sposobem, aby zacząć prowadzić bloga jest założenie konta na jednej z platform blogowych. Wystarczy podstawowa znajomość zasad edycji tekstu w CMS-ie, żeby pisać i publikować notki. Dużo więcej możliwości daje prowadzenie bloga jako prywatnej strony internetowej. Przygotowanie takiej strony, z panelem CMS, ale też podstronami, na których bloger może zaprezentować siebie i swoją działalność odbiorcom, można zlecić webmasterowi. Taka strona zostanie zamieszczona na serwerze. Zarządzanie serwerami Linux, FreeBSD i innymi z rodziny Unix, a także serwerami Windows również można zlecić zewnętrznej firmie. Blog w tej postaci będzie bardziej wyróżniał się spośród milionów innych, będzie wyglądał też bardziej profesjonalnie, co może przełożyć się na zaufanie do zamieszczanych na nim treści.

Planuj treści, które mają znaleźć się na blogu

Im więcej wartościowych tekstów znajdzie się na blogu, tym częściej wyszukiwarki internetowe będą do niego odsyłały. Jeśli pisze się notki na dany temat, dobrze jest zastanowić się, czego dokładnie chcą dowiedzieć się z nich czytelnicy. Można pomóc sobie w tym poprzez prześledzenie najwyżej pojawiających się w wyszukiwarkach internetowych artykułów zbliżonych tematycznie i sprawdzeniu, jak są one skonstruowane. Przed napisaniem notki warto wymienić kluczowe dla treści artykułu słowa i wpisać je kolejno do wyszukiwarki, żeby zobaczyć automatyczne podpowiedzi. Podpowiedzi te są najczęściej wpisywanymi przez użytkowników zapytaniami i hasłami. Dobrze jest uwzględnić je w tekście. Treści zamieszczane na blogu warto planować z wyprzedzeniem, np. tworzyć sobie plan notek na cały miesiąc wraz z najważniejszymi
informacjami, które mają się w nich pojawić.

Regularnie zamieszczaj notki na blogu

Wpisy na blogu powinny być zamieszczane regularnie, nie rzadziej niż raz na tydzień. Dzięki temu czytelnicy przyzwyczają się do bloga i być może będą nawet czekać na kolejne wpisy. Jeśli przerwy między jedną notką a drugą nie będą zbyt długie, czytelnicy będą mieli wrażenie, że czytają aktualne treści, a blog „żyje”.

Zadbaj o reklamę bloga w mediach społecznościowych

Notki zamieszczane na blogu warto promować w mediach społecznościowych. Blog może mieć własny fanpage na Facebooku lub konto na Twitterze. Na tych portalach można zamieszczać leady poszczególnych artykułów i zachętę do przeczytania całości. Portale mogą też zawierać treści ekstra, np. zapowiedzi nowych notek lub osobiste przemyślenia autora luźno związane z tematem bloga. Za ich pośrednictwem można też prowadzić dyskusje z czytelnikami. Na początku do polubienia profilów bloga można zaprosić znajomych. Jeśli treści blogowe okażą się interesujące i atrakcyjne sami czytelnicy, nawet nieznajomi, zaczną go niego dołączać.

Popularność bloga a reklama

Im więcej wejść na bloga, tym więcej potencjalnych kliknięć w znajdujące się na nim reklamy. Do popularnych blogerów, wyznaczających trendy w swojej dziedzinie chętniej też odzywają się sponsorzy. Popularni blogerzy mogą zarobić na wpisach sponsorowanych, dostają produkty do przetestowania, są zapraszani na branżowe imprezy oraz konferencje.

Materiał partnera zewnętrznego

Kategorie: Praca,

Komentarze (0)