Jak szybko zbudować bazę subskrybentów?

Budowanie własnej bazy subskrybentów to najprostszy sposób na pozyskiwanie w przyszłości klientów. Po pierwsze są to osoby, które zainteresowały się Twoją działalnością, po drugie zaś znają już Twoją markę. Jak jednak zebrać odpowiednią liczbę nowych prenumeratorów?

Pop-upy i exit-popupy

Oczywistością jest pozostawienie na stronie pola zapisu do newslettera. Nie zawsze jednak jest on odpowiednio widoczny. Aby zwiększyć prawdopodobieństwo wypełnienia go przez osoby odwiedzające Twój serwis, spróbuj zastosować okienka pop-up (wyświetlane w trakcie oglądania witryny) lub exit-popup (otwierane w trakcie jej opuszczania). Jeżeli przy okazji przedstawisz odpowiednie zachęty do zapisu – na przykład obietnica rabatów, czy dostępu do ekskluzywnych treści, masz dużą szansę na szybki wzrost bazy subskrybentów.

Buduj bazę dzięki reklamom na Facebooku

Kampanie reklamowe na Facebooku mają tą zaletę, że można z ich pomocą pozyskiwać e-maile osób, do których się dociera. Dzięki możliwościom targetowania, jakie daje portal społecznościowy, Twój komunikat marketingowy dotrze do bardzo skonkretyzowanej grupy odbiorców. To z kolei oznacza, ze uzyskana w ten sposób baza odbiorców będzie dobrze dopasowana do Twoich potrzeb.

Powiadomienia Web Push na Twojej stronie

Wracamy do osób, które już trafiły na Twoją stronę. O ile zachęcanie ich do pozostawienia swojego adresu e-mail może być utrudnione (w końcu wielu odbiorców już jest zapisana na wiele newsletterów i nie chce bardziej „zapychać” swojej skrzynki pocztowej), o tyle znacznie łatwiej skłonić ich do uzyskiwania powiadomień wyświetlanych bezpośrednio w przeglądarce. Tak właśnie działa mechanizm notyfikacji web push (oferuje je m.in. serwis Pushpushgo.com), który tak naprawdę wymaga od użytkownika jedynie kliknięcia zgody na uzyskiwanie wiadomości (oczywiście cały czas istnieje możliwość rezygnacji z uzyskiwania takich wiadomości).

Zapisy na webinary

Ciekawym sposobem na pozyskiwanie maili internautów jest pobieranie ich przy okazji zapisów na darmowe webinaria. Pamiętaj jednak, że jeśli metoda ta ma być efektywna, warto zadbać, by temat webinarium był ciekawy, a same zapisy odbywały się z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym.

 

Materiał zewnętrzny

Kategorie: Biznes,