Jak przygotować się do targów?

Jeszcze kilka lat temu udział w targach był jednym z najczęściej wykorzystywanych sposobów na promocję firmy. Za sprawą Internetu wiele się zmieniło – przedsiębiorcy często szukają kontrahentów, klientów czy partnerów wykorzystując w tym celu sieć. Mogłoby się więc wydawać, że targi nie są już potrzebne. Czy na pewno?

Dlaczego warto brać udział w targach?

Wystawianie stoiska firmy na ogólnopolskich czy regionalnych targach to doskonała okazja, aby bezpośrednio porozmawiać z obecnymi i potencjalnymi klientami, spotkać się z kontrahentami czy w atrakcyjny sposób przedstawić wprowadzone niedawno do oferty produkty lub usługi. Podczas tego typu wydarzeń można uzyskać opinię odbiorców na temat marki, zadbać o pozytywny wizerunek firmy, ale też lepiej poznać konkurencję i najnowsze trendy jakie pojawiają się w konkretnej branży. Nie warto więc rezygnować z uczestnictwa w targach, jednak aby przyniosło ono realne korzyści, należy uwzględnić podczas przygotowań całościowe plany marketingowe firmy i określić jednoznacznie cel obecności na tego typu wydarzeniu.

Jak się przygotować?

Przede wszystkim należy w odpowiedni sposób wybrać imprezę. Chociaż wielu przedsiębiorców podczas promowania swojej oferty chętniej sięga po Internet, ciągle organizowane są liczne targi. W podjęciu dobrej decyzji o uczestnictwie pomóc może rozmowa z klientami i kontrahentami, a także podstawowe informacje na temat całego przedsięwzięcia pozyskane od organizatorów. Istotną podpowiedzią mogą być dane statystyczne dotyczące ostatniej tego typu imprezy cyklicznej, dzięki którym dowiedzieć się można jak dużo osób brało w niej udział, a także kto najchętniej ją odwiedzał (np. studenci, przedstawiciele firm, osoby prywatne). Podczas przygotowywania się do całego przedsięwzięcia należy ponadto uwzględnić wielkość wynajętej powierzchni i liczbę wystawców, a także wysokość kwoty przeznaczonej na ten cel.

Jak wyróżnić się tłumie?

Duże targi to większa szansa na dotarcie do szerszej grupy klientów czy kontrahentów, ale także większe wyzwania. W tłumie znacznie trudniej będzie wyróżnić się wśród innych wystawców, dlatego konieczne jest właściwe zaplanowanie stoiska. Powinno ono przyciągać uwagę odwiedzających i zachęcić do bliższego zapoznania się z ofertą firmy. Niektórzy decydują się więc na indywidualnie zaprojektowane stoiska zgodne z koncepcją przedsiębiorstwa, zaś inni chętniej wybierają gotowe stoiska, które kosztują mniej. Dobrym pomysłem może być wykorzystanie składanych podłóg wystawienniczych i targowych oferowanych przez firmę BSC System umożliwiających estetyczne ukrycie wszystkich przewodów pod jej konstrukcją. Kluczowe znaczenie ma nie tylko wygląd stoiska, ale też gadżety i materiały reklamowe. Zaprojektowane w atrakcyjny sposób z pewnością pozwolą budować pozytywny wizerunek firmy. Trzeba jednak pamiętać o zachowaniu umiaru – nadmiar różnorodnych ulotek wprowadzi niepotrzebny chaos i nie pozwoli skupić się na najważniejszych punktach oferty. Istotne jest również, aby personel był przygotowany w odpowiedni sposób, co również stanowi wizytówkę firmy.

Materiał zewnętrzny

Kategorie: Biznes,