Na jakich zasadach działa Real-Time Marketing?
Real-Time Marketing to jedna z ciekawszych strategii, z którymi mamy obecnie do czynienia w kontekście działań marketingowych. Przewiduje ona reagowanie na wydarzenia oraz zachowania odbiorców w czasie, który jest zbliżony do rzeczywistego. Realizowanie jej jest możliwe dzięki oryginalnemu systemowi Marketing Automation, ten bowiem monitoruje nie tylko same pojawiające się w mediach informacje, ale również aktywność klientów.
Real-Time Marketing może być wykorzystywany na wiele sposobów, obecnie jednak największą popularnością cieszy się w mediach społecznościowych. Nie może być zresztą inaczej, mówimy bowiem o przestrzeni, w której aktywność użytkowników nie ustaje nigdy. Oczywiście, wiąże się to z ogromnym potencjałem, jego wykorzystanie jest jednak możliwe jedynie pod warunkiem, że zawsze na bieżąco będziemy z tymi wydarzeniami, które są najistotniejsze. Co ważne, duże znaczenie ma nie tylko wiedza na temat konkretnych zdarzeń, ale i na temat tego, jakie mają znaczenie.
Tu pojawia się zresztą kolejne ciekawe rozwiązanie znane jako newsjacking, a więc przechwytywanie informacji. Może on pomóc nam szybko zaistnieć w świadomości potencjalnych odbiorców, jego wykorzystywanie zakłada jednak nie tylko podanie informacji, ale i błyskawiczną reakcję na nią. Kluczem do sukcesu jest więc nie tylko czujność, ale i wyczucie.
Jednym z najskuteczniejszych systemów wspomagających okazuje się Marketing Automation. Charakterystyczne jest dla niego przede wszystkim to, że zapewnia monitoring różnorodnych mediów, jest więc gwarantem dostępu do najnowszych informacji.
Oczywiście, samo prowadzenie działań marketingowych w czasie rzeczywistym musi być powiązane z dostosowaniem treści do konkretnego odbiorcy oraz kontekstu, w jakim rozgrywają się wydarzenia. Duże znaczenie ma więc coś tak ulotnego, jak wyczucie nastroju konsumentów. Tu właśnie niezawodny okazuje się system Marketing Automation, skoro bowiem prowadzi on na bieżąco analizę zachowań użytkowników, może pomóc przy właściwej ocenie sytuacji. Przekaz może być wtedy dopasowany nie tylko do zachowań, ale i oczekiwań odbiorców.
Nie jest to jednak jedyna zaleta systemu, nie można bowiem nie dostrzec tego, że pozwala on również na zarządzanie kanałami w mediach społecznościowych, a przecież właśnie w ich przypadku możemy mówić o jednej z podstawowych platform komunikacji z dzisiejszymi klientami. Marketing Automation umożliwia też jednoczesne zamieszczanie treści na wielu profilach, co można docenić już choćby dlatego, że umożliwia nam oszczędność czasu.
Tu warto wspomnieć, że choć Real-Time Marketing jest często postrzegany właśnie przez pryzmat charakterystycznych dla niego silnych związków z mediami społecznościowymi, sam jego zasięg w istotny sposób wykracza poza szeroko rozumiane social media. Można zatem z powodzeniem mówić o nim w kontekście wszystkich działań marketingowych, o ile są one podejmowane w czasie rzeczywistym.
Jeśli zatem jest on wykorzystywany umiejętnie, staje się mechanizmem, dzięki któremu możliwe jest nawiązanie trwałej relacji z odbiorcami. Oczywiście, bazuje ona na dostarczaniu im wartościowych treści, ważny jest jednak również kanał na jakim są im one podane i odpowiednia forma. Staje się to możliwe przede wszystkim wówczas, gdy możemy jak najlepiej poznawać naszą branżę i charakter tak firmy, jak i grona jej odbiorców.
Sam Marketing Automation najlepiej jest więc opisywać jako system, który zajmuje się nie tylko monitorowaniem zachowań potencjalnych klientów, ale również automatyczną reakcją na nie. Jest to również rozwiązanie, które sugeruje marketerom, jakie czynności powinny zostać wykonane w danym momencie. Co więcej, może analizować nawet skuteczność takich działań.
Bardzo istotną częścią Real-Time Marketingu musi być więc analiza danych. Nie można jej uniknąć, właśnie na jej podstawie ustalana jest bowiem strategia konkretnych działań marketingowych. System umożliwia zarówno badanie zachowań odbiorców, jak i ich segmentację, ważne miejsce zajmuje w nim przy tym również tak zwany lead scoring. Przyjmuje przy tym, że tylko wielokanałowość komunikacji przynosi spodziewane rezultaty.
Same algorytmy Marketing Automation przyczyniają się do tego, że możemy mówić o pełnej automatyzacji działań marketingowych. W rezultacie osoba korzystająca z nich może liczyć na to, że na każdym etapie sprzedaży system podejmie te akcje, które uzna za najbardziej właściwe – odpowiadające aktualnej sytuacji.
Artykuł partnera zewnętrznego: iPresso
Zostaw komentarz