Jak uniknąć chaosu w IT? Odpowiedź brzmi: System ITSM
Systemy ITSM to narzędzia skutecznie wspierające optymalizację procesu zarządzania infrastrukturą IT. Zautomatyzowane rozwiązania pozwalają między innymi na standaryzację procesu zarządzania usługami IT, poprawę wydajności procesów, usprawnienie wykorzystania zasobów, obniżenie ryzyka biznesowego oraz poprawę jakości obsługi klienta. W jaki sposób system ITSM pomaga w osiąganiu coraz bardziej ambitnych celów biznesowych?
Sprawniejsze działania dzięki ITSM: Jak funkcje Helpdesku i Service Desku wpływają na efektywność pracy
System ITSM wspiera klientów w osiąganiu kolejnych celów biznesowych dzięki optymalizacji procesu zarządzania usługami IT. Jednym z kluczowych elementów tego działania jest błyskawiczna i sprawna reakcja na zdarzenia, które mogą mieć wpływ na zakłócenie płynności procesów, takie jak wszelkie błędy czy awarie. W tym celu wykorzystuje się oprogramowanie helpdesk oraz Service Desk, czyli systemy ticketowe przeznaczone do sprawnego rozwiązywania problemów o różnym stopniu złożoności.
Pierwszym, centralnym punktem kontaktowym jest helpdesk, odpowiedzialny za udzielanie bieżącego wsparcia technicznego użytkownikom. W tym przypadku problemy dotyczą zdarzeń o niskim stopniu skomplikowania, które można rozwiązań w łatwy i szybki sposób. Będą to więc wszelkiego rodzaju awarie sprzętu komputerowego czy problemy z siecią. Sprawne rozwiązywanie problemów ma na celu ograniczenie przestojów oraz zwiększenie satysfakcji użytkowników. W przypadku wystąpienia skomplikowanych problemów konieczne jest użycie bardziej zaawansowanych rozwiązań, takich jak system Service Desk. Oprogramowanie rejestruje zgłoszenia, przekazuje je do dalszej realizacji i monitoruje postęp w działaniu. Specjaliści wykorzystują zaawansowane narzędzia do diagnostyki i rozwiązywania problemów związanych z infrastrukturą IT, aplikacjami czy sieciami. Zamknięcie takiego zgłoszenia wymaga przeważnie wykorzystania większej ilości zasobów.
System jest odpowiedzialny nie tylko za przyjmowanie zgłoszeń i rozwiązywanie incydentów, ale także gromadzenie danych wykorzystywanych podczas analiz mających na celu ograniczenia możliwości ponownego wystąpienia konkretnego zdarzenia.
Jakie są główne powody korzystania z rozwiązań do zarządzania infrastrukturą IT?
Kompleksowe rozwiązania do zarządzania infrastrukturą IT mają kluczowy wpływ na płynność i bezpieczeństwo realizacji procesów, a co za tym idzie, możliwość osiągania kolejnych celów biznesowych. Wykorzystanie sprawdzonych rozwiązań do zarządzania usługami IT, takich jak systemy dostarczane przez OXARI. pozwala błyskawicznie reagować na wszelkie niepożądane zdarzenia i wywiązywać się z zapisów ustalonych w umowie SLA. Automatyzacja obsługi zgłoszeń wpływa na przyspieszenie ich realizacji, a analiza zdarzeń umożliwia lokalizację oraz eliminację wąskich gardeł w procesach biznesowych. Takie działania zapewniają stabilność infrastruktury IT oraz gwarantują wyższy poziom obsługi klienta i wzrost satysfakcji.
Artykuł partnera
Zostaw komentarz