Promocje w supermarketach i nieuczciwi klienci

Większość z nas regularnie robi zakupy w dużych dyskontach, a te największe w Polsce marki są powszechnie znane praktycznie każdemu. Trudno jednak jest się temu dziwić – kupowanie w takich sklepach jest znacznie wygodniejsze. Zawsze spotkamy się w nich z szerokim wyborem produktów, dzięki czemu bez problemu możemy zrobić większe zakupy na dłuższy czas.

Niezależnie od tego, jakimi rzeczami ktoś jest akurat zainteresowany – w tak szerokich ofertach każdy zawsze będzie w stanie znaleźć coś idealnego dla siebie. Marki takie jak Lidl czy Biedronka stale organizują wiele atrakcyjnych promocji i przecen, dzięki czemu praktycznie cały czas można natrafić tu na ciekawe okazje. Same promocje w Biedronce cieszą się ogromną popularnością, ponieważ pozwalają na zrobienie sporych zakupów za niewielkie pieniądze. Warto stale śledzić informacje o pojawiających się przecenach, ponieważ na bieżąco będziemy mogli korzystać z najciekawszych okazji. Najlepszym źródłem takich informacji jest zwykła gazetka promocyjna z Biedronki, którą można znaleźć w każdym sklepie na stronie internetowej sieci oraz w portalach takich jak okazjum.pl.

 

gazetka biedronka

 

Okazuje się jednak, że niektóre głośniejsze akcje i promocje organizowane przez wielkie dyskonty w pewnym momencie wymykają się spod kontroli i zwyczajnie przerastają swoich organizatorów. Doskonałym przykładem jest tutaj słynna promocja Lidla, która odbiła się echem w całym kraju. Klienci masowo oskarżali sklep o niedotrzymywanie warunków promocji, zaś sama sieć twierdzi, że to druga strona nie potrafiła przestrzegać ustalonego z góry regulaminu. Sprawa stała się na tyle głośna, że jej badaniem musiały zająć się stosowne organy.

Akcje w Lidlu

Lidl pod koniec października ogłosił rozpoczęcie akcji "Sprytnie i tanio kupować marki Lidla! Absolutna satysfakcja lub zwrot pieniędzy". W jej ramach klienci otrzymywali prawo do kupowania produktów marek Lidla w celu ich wypróbowania. Jeśli produkt nie spełnił oczekiwań klienta, można było go zwrócić i otrzymać z powrotem swoje pieniądze, nawet jeśli produkt został całkowicie zużyty. Promocja została jednak przerwana dużo przed czasem. Wielu klientów zaczęło zbytnio ją wykorzystywać, zwracając do sklepu całe góry pustych opakowań wartych w ramach akcji setki złotych. W efekcie nieuczciwi klienci mogli wykorzystywać takie kruczki, co z jednej strony było niezbyt moralne, ale z drugiej – w pełni dozwolone przez regulamin. Sieć nie zareagowała żadnymi zmianami i poprawką w regulaminie, a jedynie zamknęła akcję.​

promocje z biedronki w okazjum

Akcje w Biedronce

Mniej więcej w tym samym czasie w podobne problemy wpadła Biedronka, która także miała trudności ze zorganizowaną przez siebie akcją. Promocje w dyskontach Biedronki dotyczą najczęściej zniżek na różnego rodzaju produkty, zwykle należące do konkretnych grup tematycznych. Pod koniec 2016 roku sieć zdecydowała się jednak na wprowadzenie bardziej oryginalnej akcji. W jej ramach klienci otrzymali możliwość zdobycia Świeżaków – unikalnych maskotek w kształcie owoców i warzyw. Aby móc odebrać swoją maskotkę, trzeba było najpierw uzbierać 40 naklejek. Naklejki otrzymywało się za wiele rzeczy – jeden punkt otrzymywał klient za każde 40 złotych wydane w sklepie. Przyznawano je również za zakup produktów z ofert specjalnych czy określonych owoców i warzyw. Szybko jednak okazało się, że ogromna popularność, jaką akcja zdobyła w krótkim czasie zwyczajnie przerosła organizatorów. W założeniu Świeżaki można było odbierać w sklepach do 4 grudnia. W praktyce maskotek zabrakło już pod koniec listopada, a wielu klientów – pomimo uzbieranej odpowiedniej ilości punktów – nie mogło odebrać należnej im nagrody. Internet dosłownie oszalał na tym punkcie. Na portalach społecznościowych pojawiło się mnóstwo skarg, pisanych przez rozżalonych klientów. Ponadto wyszło na to, że Świeżaki są wyjątkowo kosztowne: w wielu przypadkach potrzebne punkty kosztowały nawet 2400 zł. W trudnej sytuacji znaleźli się zatem rodzice, którzy na wszystkie sposoby próbowali zdobyć potrzebne naklejki, aby ich dzieci mogły otrzymać upragnioną maskotkę.

Nawet najlepsze promocje w Biedronce nie cieszyły się tak dużą popularnością, jak akcja ze Świeżakami, która zwyczajnie trafiła w gusta ludzi. Nagroda nie była może niczym wielkim, ale właśnie na tym polegają tego typu konkursy. Nie trzeba w nie wkładać wielkiego wysiłku, aby móc coś wygrać. Takie akcje działają, ale muszą być naprawdę starannie przemyślane i dopracowane, aby już w czasie ich trwania nie pojawiały się żadne problematyczne kwestie.

Kategorie: Biznes,

Komentarze (0)