Czym jest content marketing?

Dobra treść w internecie jest dzisiaj w cenie. To właśnie na niej opiera się content marketing, który może pomóc również Twojej firmie w prześcignięciu konkurencji. Czym dokładnie jest content marketing i jak możemy rozpocząć kampanię e-marketingową tego rodzaju?

Gdy poszukujemy w internecie informacji o określonych produktach czy usługach, mamy często do czynienia z content marketingiem. Termin ten możemy przetłumaczyć jako marketing treści, czyli jako strategię marketingową, której celem jest pozyskiwanie potencjalnych klientów przez publikowanie przydatnych, pomocnych treści.

W porównaniu z innymi metodami, content marketing jest skoncentrowany na budowaniu długotrwałej relacji pomiędzy odbiorcą a nadawcą przekazu, dlatego angażuje każdą z tych stron. To powoduje, że jest on również tak dobrze postrzegany i tak skuteczny.

Content marketing może mieć postać treści takich jak:

  • artykuły
  • infografiki
  • poradniki
  • raporty
  • wywiady
  • filmy
  • webinaria
  • podcasty

Warto jednak wskazać, że content marketing obejmuje również innego rodzaju treści poza internetem, na przykład publikowany w formie folderów, ulotek, w prasie branżowej, w katalogach czy w książkach.

Content marketing a media społecznościowe i SEO

Swoją skuteczność i popularność content marketing zawdzięcza również powiązaniom z mediami społecznościowymi oraz z SEO – pozycjonowaniem stron internetowych.

Treści tworzone w ramach content marketingu najczęściej przekazywane są przez media społecznościowe, w tym takie jak Facebook czy Twitter, ale również przez fora on-line czy blogi branżowe.

Ponadto content marketing pozwala na wsparcie marketingu w wyszukiwarkach internetowych. Publikowanie atrakcyjnych wpisów sprzyja budowaniu linków prowadzących do konkretnej strony, co przekłada się z kolei na jej pozycję w wynikach wyszukiwania.

Z usług content marketing możemy korzystać w wyspecjalizowanych w tej dziedzinie agencjach reklamowych, które dostarczają swoim klientom wartościowe treści. Możemy też tworzyć je samodzielnie, gdy posiadamy ekspercką wiedzę.

 

Materiał zewnętrzny

Kategorie: Biznes,

Komentarze (0)