Jak powinno przebiegać projektowanie lokali usługowych?

Piekarnie, cukiernie, kawiarnie, hotele, placówki medyczne czy SPA. Wszelkie lokale usługowe potrzebuję właściwego zaprojektowania, aby dobrze się w nich funkcjonowało. Takie miejsce musi przyciągać klientów i sprawiać, że będzie im tam dobrze. Jak to zrobić? Przekonaj się.

Jak zaprojektować lokal, które przyciągnie klientów?

Myślisz o tym, co takiego musi mieć lokal usługowy, aby przyciągać i zachwycać klientów? Ważne są wszelkie elementy. Zapach, muzyka, oświetlenie, wystrój i poszczególne dekoracje. W takim miejscu każdy klient musi czuć się dobrze. Każdy lokal jednak jest inny i wszystko trzeba zaprojektować od podstaw. Inaczej podchodzi się do piekarni, a inaczej do hotelu. Warto mieć jednak w głowie kilka ważnych cech, które sprawdzają się przy każdym lokalu usługowym. Wybierając styl i wystrój takiego lokalu, warto zwrócić uwagę na otoczenie.

Projektowanie lokali usługowych musi brać pod uwagę teren, na którym powstał dany lokal. Jeśli taki dostępny jest w centrum miasta dla wszystkich mieszkańców i turystów, powinien być jasny, otwarty i nowoczesny, najlepiej dopasowany do minimalistycznego budynku, w którym znalazło się jego miejsce. Inaczej ma się sprawa, gdy lokal usługowy jest umiejscowiony w starej kamienicy. W takim przypadku lepiej odpuścić sobie minimalizm i eklektyzm. Dobrze sprawdzą się lokale ciemniejsze, w których znajdzie się miejsce na antyki bądź styl boho. Taki wystrój również pasuje do lokali usługowych umieszczonych gdzieś pośrodku miasta czy drogi, gdzie wokół nie ma jednolitego stylu. W takim przypadku najlepiej zrobić coś, co gra w duszy pracowników.

Projektowanie lokali usługowych to nie tylko styl wnętrza, lecz także zapachy czy oświetlenie. Obecnie ceni się bardzo lokale otwarte, z dużymi drzwiami i oknami. Takie przyciągają klientów i zachęcają swoją przestrzenią. Konsument chętniej skorzysta, gdy będzie widzieć wnętrze, niż zasłonięte okna i zamknięte drzwi. W takim przypadku wielu klientów nawet nie próbuje wejść do środka, a wybiera inny lokal. Zapachy powinny przyciągać i kojarzyć się z daną działalnością. Niech z restauracji pachnie przyprawami, z piekarni świeżo wypiekanym chlebem, z hotelu przyjemnymi perfumami, a z cukierni słodkimi wypiekami. To, jak ludzki węch wpływa na mózg, jest niesamowite i warto to wykorzystywać.

Restauracja

Wygląd ma znaczenie

Estetyka, komfort, funkcjonalność. To przede wszystkim powinno się brać pod uwagę, gdy zabiera się za projektowanie lokali usługowych. Należy jednak pamiętać o tym, że wygląd ma nie byle jakie znacznie. Wnętrze to jedno, ale to, co na zewnątrz również wpływa na klientów. Dobrze jest zadbać o reklamę, duże logo i kolory, które przyciągną. Dobrym pomysłem jest zadbanie o duże szyby, które umożliwią zerknięcie do środka bez wchodzenia. Przy nich warto postawić najciekawsze produkty, które sprawią, że klientom pocieknie ślinka. W przypadku lokali usługowych niezwiązanych z żywnością warto w takich miejscach postawić ofertę, np. dobrych zabiegów medycznych czy kosmetycznych. Nie warto ukrywać cen. Dobrze jest pokazywać promocje, które mogą przyciągnąć uwagę klientów i zachęcić ich do wejścia do lokalu. Co ważne, jeśli klient już wjedzie, najczęściej skorzysta z usług bądź zainteresuje się ofertą. Projektowanie lokali usługowych powinno zakładać również wszelkie miejsca odpoczynku dla pracowników. Ważne są łazienki, dostęp do kuchni, pomieszczenia gospodarcze czy też miejsca do odpoczynku. W ten sposób klient nie musi oglądać pracownika zmęczonego czy też odpoczywającego z kawą czy papierosem, co wpływa na pozytywny odbiór firmy.

Czym wyróżniają się innowacyjne lokale usługowe?

Innowacyjne lokale usługowe biorą pod uwagę nowoczesne rozwiązania, które często sprzyjają klientom. Takimi rozwiązaniami może być ogólny dostęp do WI-FI, możliwość złożenia zamówienia przez Internet czy też wykorzystywanie sztucznej inteligencji na miejscu. Jeśli w lokalu usługowym dostępne są elektroniczne ekrany, które umożliwiają złożenie zamówienie, przyciągnie to wszystkich klientów, którzy boją się rozmawiać z ludźmi. To samo tyczy się miejsc, w których maszyny mogą, np. przygotowywać posiłki albo je wydawać. Takie innowacyjne rozwiązanie to nie tylko ciekawa alternatywa, lecz także powód, dla którego wielu klientów może odwiedzić dany lokal. Ciekawość, którą budzą takie elementy, nakręca biznes. Innowacyjne rozwiązania warto wprowadzać na bieżąco, aby ułatwiać pracę zatrudnionych osób oraz przyciągać klientów spragnionych nowoczesnych rozwiązań i ciekawych nowych technologii.

Kategorie: Biznes,

Komentarze (0)