Znak jakości Q – tradycja i prestiż
Mnogość certyfikatów jakości i innych symboli na produktach spożywczych sprawia, że konsumenci mogą czuć się zagubieni. Z tego powodu warto sięgać po wyroby sygnowane wyłącznie oznaczeniami o potwierdzonej renomie i prestiżu. Jednym z nich jest znak jakości Q, jeden z najstarszych symboli tego typu na polskim rynku.
Historia znaku Q – od kiedy jest przyznawany?
Znak Q to jedno z najstarszych oznakowań nadawanych produktom dostępnym na polskim rynku. Wprowadzono go już w latach 60. ubiegłego wieku, co oznacza, że symbol może poszczycić się ponad półwieczną historią. Przez lata zmieniły się warunki certyfikacji na znak jakości Q, procedury jego nadawania, a nawet sam wygląd znaku. Jest on ciągle udoskonalany, tak aby sprostać wymaganiom współczesnych konsumentów. Od wielu lat znak Q jest niezmiennie kojarzony z najwyższą jakością, niezawodnością i prestiżem. Mogą go otrzymać wyłącznie towary najlepsze w swojej kategorii, co przysparza mu renomy zarówno wśród producentów, jak i klientów. Od 1994 roku prawo do przyznawania certyfikatu na znak jakości Q posiada Polskie Centrum Badań i Certyfikacji S.A. (PCBC S.A.).
Dlaczego konsumenci sięgają po produkty ze znakiem jakości Q?
W dzisiejszych czasach konsumenci stają często przed trudnym wyborem – różnorodność i wielość produktów dostępnych na rynku sprawia, że proces decyzyjny znacznie się utrudnia i wydłuża. Świadomy klient czyta etykiety produktów, porównuje nie tylko ceny, ale też składy i opisy wyrobów. Znak Q jest pewnego rodzaju ułatwieniem, które pozwala na szybsze podjęcie decyzji. Biało-czerwony symbol na niebieskim tle jest gwarancją najwyższej jakości i bezpieczeństwa. Oznaczone nim produkty wyróżniają się na półce sklepowej i wzbudzają zaufanie konsumentów. Dokładne czytanie etykiety nie jest już konieczne, jeśli znajduje się na niej znak Q – oznakowanie jest przecież przyznawane wyłącznie wyrobom, które spełniają najbardziej restrykcyjne normy. Produkty spożywcze oznakowane literą Q są zdrowe i po prostu smaczne.
Znak Q na opakowaniu: co może zyskać przedsiębiorca?
Certyfikat uprawniający do umieszczania znaku jakości Q na produktach wydaje Polskie Centrum Badań i Certyfikacji S.A. (PCBC S.A.). Jest to oznakowanie dobrowolne, co oznacza, że zainteresowany przedsiębiorca powinien samodzielnie zgłosić chęć udziału w procesie certyfikacji. Prawo do umieszczania znaku Q na wyrobach jest przyznawane na 3 lata, z możliwością przedłużenia na 5 lat. Otrzymanie uprawnień do używania znaku jakości Q niesie ze sobą wiele zalet dla przedsiębiorcy. Są to między innymi:
- zwiększenie rozpoznawalności wyrobu przez konsumentów,
- wzrost konkurencyjności na rynku spożywczym,
- gwarancja ponadprzeciętnej jakości certyfikowanego wyrobu,
- prestiż i szerokie uznanie wśród producentów i klientów.
Do procesu certyfikacji mogą przystąpić wszyscy producenci z branży spożywczej. W chwili obecnej oznaczane są między innymi wyroby mięsne, mleczarskie, cukiernicze, warzywne, owocowe i olejarskie.
Materiał partnera zewnętrznego
Zostaw komentarz