Wentylator biurowy - jakie ma zastosowanie?

Odpowiednia temperatura w biurze jest niezbędna do tego, by zapewnić pracownikom odpowiednie warunki pracy. Wpływa to bezpośrednio na ich efektywność, więc poza komfortem samych pracowników, leży to w najlepszym interesie pracodawcy. Zadbani o odpowiednią cyrkulację powietrza wpływa nie tylko na lepsze samopoczucie pracowników biura, ale także na pozbycie się z niego gromadzących się drobnoustrojów, które mogą być przyczynkiem do powstawania niebezpiecznych chorób. Dlatego warto w mieć w biurze wentylator.

Po co stosować wentylator w biurze?

Miesiące letnie są w polskim klimacie bardzo ciężkie i wymagają od pracowników biurowych dużo samozaparcia, aby zachować pełną koncentrację podczas upałów. Niestety znaczna część roku przebiega u nas w takich warunkach, więc warto zaopatrzyć biuro w sprzęt, który ułatwi codzienne funkcjonowanie. Wentylator biurowy lub klimatyzacja, a najlepiej jedno i drugie są niezbędne do tego, aby zapewnić optymalne warunki do pracy w biurze. Jest to bardzo istotne ze względu na dbałość o efektywność pracy. Badania naukowców w tym zakresie jednoznacznie dowodzą, że pracownicy, którzy zmuszeni są wykonywać swoje obowiązki przez wiele godzin w temperaturze przewyższającej 20 stopni, są o wiele bardziej narażeni na utratę koncentracji, która powoduje spadek efektywności pracy nawet o kilkadziesiąt procent. Można jednak tego łatwo uniknąć, zapewniając im optymalne warunki pracy i temperaturę zbliżoną do standardowej temperatury pokojowej.

Wentylator do biura, a bezpieczeństwo

Cichy wentylator biurowy nie ułatwia jednak tylko funkcjonowania takich warunkach, ale także pozwala na zadbanie o bezpieczeństwo epidemiologiczne w biurze. Duże skupisko ludzi i brak cyrkulacji powietrza może powodować, że w pomieszczeniu stworzy się bardzo niekorzystny mikroklimat, który spowoduje, że wirusy i inne drobnoustroje będą mogły łatwo i dynamicznie się rozwijać. Może to spowodować epidemię grypy lub innych chorób zakaźnych, która sparaliżuje pracę biura, co jest niekorzystne dla żadnej firmy. Wentylator biurowy i regularne wietrzenie pomieszczenia może w tym pomóc. Warto też wspomnieć, że zapewnienie odpowiednich warunków pracy jest obowiązkiem pracodawcy, co jest warunkowane odpowiednimi przepisami. Warto się więc do tego stosować z wielu powodów, zwłaszcza że jest to po prostu opłacalne dla pracodawcy.

Jaki wentylator biurowy wybrać?

Kupując wentylator biurowy, należy zwrócić uwagę na to, by był on tak cichy, jak to tylko możliwe. Trudno się pracuje, gdy nad uchem szumi wielki wiatrak wentylatora, ale jeśli jest on już konieczny, warto wybierać takie modele, które charakteryzują się delikatnym charakterem pracy. Jest to zależne od zastosowanych łożysk oraz elementów mechanicznych. Przeważnie najtańsze wentylatory, które nie pochodzą od renomowanych producentów, są bardzo hałaśliwe i pomimo że kręcą się bardzo szybko, wprawiając w ruch powietrze bardzo skutecznie, to równie skutecznie przeszkadzają w pracy. Dlatego też warto wybrać wentylator biurowy cichy, który będzie pochodził od renomowanej firmy. Da to pewność, że zastosowano na tyle dobre materiały oraz taką konstrukcję, która zapewni relatywnie niewielki poziom decybeli, co pozwoli pracownikom biurowym na spokojne pełnienie swoich obowiązków. Z parametrów technicznych należy też zwrócić uwagę na to, czy wentylator biurowy w konkretnym modelu posiada regulację pracy obrotów. Im większy zakres regulacji, tym lepiej, gdyż można dzięki nim dopasować pracą wentylatora do panujących warunków. Ponadto niezbędny jest maksymalnie zaawansowany sposób regulacji położenia wentylatora w pionie i poziomie, aby móc dostosować odpowiednio jego ustawienie.

Kategorie: Wiadomości,

Komentarze (0)