Polski e-commerce jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków w Europie

Polski rynek handlu internetowego ma stać się najszybciej rozwijającym się rynkiem w Europie w 2020 roku. Według Statista, wielkość rynku szacuje się na 22 mld euro.

W przypadku głównych kategorii towarów: odzieży, elektroniki użytkowej, mebli, żywności i zabawek, wydatki online osiągnęły 10 mld euro. Wzrost w porównaniu z 2019 r. wyniósł około 25%.

Eksperci podają, że udział e-commerce w sprzedaży detalicznej w kraju znacząco wzrósł i osiągnął poziom 8%. Jest to jednak znacznie niższy poziom niż w krajach Europy Zachodniej. Tam średni udział e-commerce w sprzedaży detalicznej przekroczył już 20%.

W ubiegłym roku w Polsce powstało około 11 tys. nowych serwisów e-commerce i sklepów internetowych. Prawie 80 proc. internautów w Polsce dokonuje zakupów w sieci. Rynek e-commerce składa się głównie z małych i średnich firm.

Na tym tle Amazon rozważa uruchomienie swojej polskiej wersji językowej. Obecnie mieszkańcy tego kraju dokonują zakupów online za pośrednictwem Amazon Germany, który posiada polską wersję językową. Sprawdź promocje w auchan gazetka i zamawiaj produkty online!

Top 10 najpopularniejszych sklepów internetowych w Polsce

Allegro od dawna uznawane jest za najpopularniejszy serwis zakupów internetowych w Polsce. Oprócz niej w rankingu znalazły się również inne znane sieci, w tym dwa sklepy ze sprzętem AGD i komputerowym, jeden sklep kosmetyczny oraz supermarket budowlany. Większość z tych platform internetowych jest własnością firm, które posiadają własne, dobrze prosperujące punkty stacjonarne.

Allegro - 53% klientów (allegro.pl)

Jest to najpopularniejsza platforma zakupów online w Polsce i ma ogromną przewagę nad innymi serwisami - korzysta z niej ponad połowa badanych konsumentów. Na początku swojego istnienia Allegro było serwisem, w którym aukcje prowadzili prywatni użytkownicy. Obecnie tysiące profesjonalnych producentów sprzedaje swoje produkty za pośrednictwem Allegro. Swoje sklepy mają tam również największe światowe marki. Allegro oferuje darmową wysyłkę w ramach miesięcznego abonamentu. Wkrótce spółka zadebiutuje również na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Olx - 13% klientów (olx.pl)

Olx jest największym w Polsce internetowym serwisem ogłoszeniowym i należy do południowoafrykańskiej grupy Naspers. Serwis daje możliwość zamieszczania ogłoszeń dotyczących sprzedaży różnych towarów i usług. W przeszłości Olx działał w Polsce pod nazwą Tablica.pl.

Rossmann - 12% klientów (rossmann.pl)

Sieć sklepów kosmetycznych Rossmann, posiadająca ponad 1400 placówek w całej Polsce, jest również właścicielem największego w kraju sklepu internetowego z kosmetykami. Za pośrednictwem tej usługi można zamówić produkty do domu lub odebrać je w sklepie stacjonarnym.

Empik.com - 9% klientów (Empik.com)

Empik.com to jedyny serwis w naszym rankingu, który oferuje książki, muzykę, filmy i gry komputerowe. Równolegle do sklepu stacjonarnego działa również sklep internetowy. Z początkiem września Empik wprowadził w Polsce darmową dostawę zamówionych towarów.

AliExpress - 9% klientów

AliExpress to chińska platforma należąca do Alibaba Group. Oferuje on klientom produkty od tysięcy różnych sprzedawców. Dostawcy produktów, którzy korzystają z usług AliExpress, to w większości małe lub średnie firmy z Chin. W ciągu ostatnich kilku lat usługa ta stała się bardzo popularna wśród konsumentów w Polsce. Jego główną wadą jest to, że trzeba dość długo czekać na dostawę produktów.

Lidl-sklep.pl - 7% klientów

Sklep internetowy popularnej sieci spożywczej Lidl jest najmłodszym z uwzględnionych w rankingu serwisów. Został uruchomiony dopiero w kwietniu 2019 roku, a już po 1,5 roku działalności dotarł na 5 miejsce w rankingu. Lidl-sklep.pl nie prowadzi sprzedaży produktów spożywczych, ale oferuje klientom artykuły gospodarstwa domowego i odzież, którą można również kupić w sklepach stacjonarnych Lidl.

Zalando - 5% klientów ( Zalando.pl)

Niemiecka platforma Zalando jest jedynym w rankingu sklepem internetowym specjalizującym się w sprzedaży odzieży, obuwia i akcesoriów. Zalando sprzedaje towary setek znanych marek, a także daje klientom możliwość zwrotu zakupionych przedmiotów w ciągu 100 dni od zakupu. Platforma planuje uruchomienie sprzedaży odzieży używanej na początku października.

Mediaexpert.pl - 5% klientów.

Sklep internetowy Media Expert to najpopularniejsza w Polsce platforma sprzedaży sprzętu RTV i AGD. Oferują dostawę do domu towarów zakupionych online lub do punktów sprzedaży Media Expert.

Mediamarkt.pl - 4% klientów ( Mediamarkt.pl)

Sklep internetowy Media Markt działa równolegle z supermarketem stacjonarnym. Oferuje klientom sprzęt AGD i komputerowy do domu lub biura, w tym smartfony i aparaty fotograficzne. Właściciel Mediamarkt.pl przez długi czas prowadził inny sklep internetowy o nazwie Redcoon.pl, jednak wiosną 2020 roku przestał on istnieć.

Castorama.pl - 4% klientów ( Castorama.pl)

Od teraz zamawianie artykułów budowlanych i dekoracyjnych ze sklepu internetowego Castorama staje się jeszcze wygodniejsze, ponieważ marka ogłosiła niedawno instalację własnych paczkomatów w Polsce. Pierwsza taka maszyna została już zainstalowana w Kastoramie przy ul. Popularnej. Tak zwane "Kastomaty" mogą pomieścić wiele towarów, nawet tych o dużych gabarytach. 

Kategorie: Wiadomości,

Komentarze (0)